De huidige overeenkomst tussen Ajax en Aegon loopt nog 3,5 jaar. De profclub uit de hoofdstad ontvangt jaarlijks zo’n 10 miljoen euro van de voornaamste geldschieter. Dat bedrag kan oplopen tot 12 miljoen euro.
Volgens Driessen heeft verdere samenwerking alleen zin als er ,,maatschappelijke relevantie aan de sponsoreuro wordt toegevoegd”. ,,We gaan nu al de wijken in met Ajax en laten jongeren voetballen”, zegt hij. ,,Dat zet die wijken op hun kop, maar het geeft ook nieuwe kaders voor een jeugd die verder het spoor kwijt dreigt te raken. Dat vinden we belangrijk. Pure sportsponsoring is eindig.”
Niet helemaal tevreden
Driessen kijkt niet helemaal tevreden terug op de afgelopen 3,5 jaar. ,,Toen we Ajax hebben omarmd, waren de vooruitzichten zo anders. We dachten dat we zo groot zouden worden en de wereld zouden veroveren. Dat doen we hier en daar ook, maar het tempo is heel anders geworden. Nu zouden we dat niet meer gedaan hebben.”
De directeur communicatie van Aegon betreurt ook de onrust die is ontstaan toen Johan Cruijff vorig jaar zijn revolutie aankondigde. ,,Kijk, je koopt positieve exposure. En dan zijn dit horrorscenario’s. En het past niet bij de andere uitingen die je hebt. Dat schuurt.”
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl